Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012

Η αναγκαιότητα ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.


Η εποχή που ζούμε χαρακτηρίζεται από ραγδαίες εξελίξεις και αλλαγές που αφορούν πολλούς τομείς. Ένας από τους σημαντικότερους είναι ο τομέας της τεχνολογίας . Η τεχνολογία έχει εισβάλει στη ζωή μας , επηρεάζοντας την καθημερινότητα μας και τον τρόπο ζωής μας . Εμείς πρέπει να εκμεταλλευτούμε την ανάπτυξη αυτή στον τομέα της εκπαίδευσης στην χώρα μας . Η   ΤΠΕ μέσα από το σύγχρονο σχολείο έχει φέρει μεγάλες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα , μέσω του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή . Επιπλέον αυτές οι τεχνολογίες διαθέτουν πλεονεκτήματα στο δάσκαλο και στο μαθητή εξίσου. Ο μαθητής έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει στις μαθησιακές δραστηριότητες όπου μέσα από αυτές εκφράζει τις αντιλήψεις και τα συναισθήματα του. Μέσα από αυτές διαμορφώνεται η επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της τάξης για μια ισότιμη σχέση και αλληλεπίδραση.  Εντούτοις μέσα από την  ταχύτατη ανάπτυξη των ΤΠΕ επέρχονται αλλαγές  με πολύ γρήγορους ρυθμούς , έτσι το σχολείο πρέπει να παρακολουθεί όλες αυτές τις εξελίξεις και να προσαρμόζει τους μαθητές στους ρυθμούς αυτούς . Αυτό για να γίνει θα πρέπει όλοι οι φορείς (κοινωνία , οικογένεια , σχολείο, κ.α.)  να συνεργαστούν ούτος ώστε οι ΤΠΕ να αξιοποιηθούν σωστά για να βελτιώσουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

2 σχόλια:

  1. Ειναί μια πολύ ωραία παράγραφος. Μια μικρή αλλά περιέχει ότι χρειάζετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα Άλκη,
    Έχω διαβάσει την άποψη σου για την αναγκαιότητα ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία και θα ήθελα να σε συγχαρώ για τις απόψεις σου γιατί τις βρήκα αρκετά καλές για αυτό το θέμα. Παρόλα αυτά θα ήθελα να εκφράσω και τις δικές μου απόψεις σχετικά με αυτό.
    Σαφώς και πρέπει να εισαχθούν η ΤΠΕ στην εκπαίδευση αφού αναπτύσσουν τον μαθητή σε κοινωνικό , επιστημονικό , διδακτικό και μαθησιακό τομέα. Επίσης βοηθά όχι μόνο τον μαθητή να αναπτυχθεί αλλά και τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Με αυτό τον τρόπο θα προσφέρει στους μαθητές μια πιο σύγχρονη και ενδιαφέρουσα μάθηση μέσα από εικόνες , ήχους , video και άλλα εποπτικά μέσα. Αλλάζει την επαφή που έχει ο μαθητής με τα βιβλία και δεν τα θεωρεί πλέον ως "πρόχειρα" και κουραστικά με αποτέλεσμα η διδασκαλία να αποκτά μια πιο ενδιαφέρουσα μορφή. Τέλος ο μαθητής δεν είναι μόνο ένας απλός θεατής στη διδασκαλία αλλά συμμετέχει και αυτός ενεργητικά σε όλη την διάρκεια του μαθήματος.
    Α.Ε.Μ: 4866
    Μαρία Σάββα

    ΑπάντησηΔιαγραφή